• زال
  • /
  • فرهنگ و هنر
  • /
  • انگاشته؛ تشریح کامل خط زمانی نقش نیل در فیلم کریستوفر نولان

انگاشته؛ تشریح کامل خط زمانی نقش نیل در فیلم کریستوفر نولان

فیلم انگاشته ساخته کریستوفر نولان، یک هم‌گرایی در خطوط زمانی را در کنار آشفته‌سازی حلقه­‌های زمانی به نمایش می­‌گذارد. در این مطلب، قصد داریم توضیحی کامل درباره خط زمانی نقش نیل در این فیلم ارائه دهیم.

ترسیم و بازنمایی وقایع مربوط به فیلم انگاشته مقداری دشوار می‌­باشد چرا که این فیلم درک ما از پیشروی خطی زمان را تخریب کرده و به چالش می‌کشد، و مهم‌تر این‌که ما از طریق وارونگی اثرات است که می­‌توانیم اتفاقات کلیدی­ روی داده در زمان­‌های مختلف سه گانه حال و گذشته و آینده (که یک اوروبروس و تسلسل ابدی را هم به وجود آورده‌­اند) را متوجه شویم.

در نگاه اول، به نظر می‌­رسد که انگاشته به دلیل پیچیدگی‌­های دیوانه‌­وار روایتی­ شباهت زیادی به فیلم تلقین دارد. به هرحال انگاشته به دلیل داشتن عناصر آشفته‌کننده و هم‌چنین شگفتی و فهم غیر خطی دیده شده در فیلم­‌هایی چون دانکرک و میان‌ستاره‌­ای، بیشترین شانس را برای معرفی خود به عنوان بهترین اثر سینمایی نولان دارد. انگاشته یک تجربه سینمایی بی­‌نظیر است، یک فیلم فرّار، گیج‌کننده که با نزدیک شدن به انتهای فیلم سئوالات بدون جواب بیشتری را در ذهن مخاطبانش بر جای می­‌گذارد.

درست مثل اسم و عنوانش، این فیلم ماهیتی پالیندرومی دارد چرا که در نیمه‌ی اول یک روند رو به جلو و کاملاً خطی دارد و سپس در جهت عکس حرکت کرده و تا انتهای فیلم یک حلقه بسته را شکل می­‌دهد. در این فیلم همه شخصیت­‌ها یک انتقال و جابجایی را در خطوط زمانی تجربه می­‌کنند، اما شاید خط سیر زمانی مربوط به نیل (رابرت پتینسون) گیج کننده‌­ترین و پیچیده­‌ترین آن‌ها باشد. در این‌جا در کنار بررسی عمیق خط زمانی مربوط به نیل به سئوالات مهم و بحث برانگیز موجود نیز پاسخ خواهیم داد.

رسانه های همکار
استفاده از مطالب نیوکالا مگ برای مقاصد غیرتجاری با ذکر نام دیجی‌کالا مگ و لینک به منبع بلامانع است. حقوق این سایت به شرکت نوآوران فن‌آوازه (فروشگاه آنلاین دیجی‌کالا) تعلق دارد.
محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.